به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

چند تا کاردستی ساده با رله


 

توی این مطلب چند تا مدار ساده رو بهتون معرفی میکنم که با رله میشه ساخت ؛ خب بریم سراغشون ...

 چشمک زن با رله :


یه رله 5 یا 6 ولتی با یه مقاومت 100 اهم و خازن 4700 میکرو میشه یه چشمک زن ساده! 

اگه رله دو کنتاکت استفاده کنید میتونید چشمک زن 220 ولت دوتاییش کنید ...

ولتاژ بالا با رله :



یه رله 12 ولتی با یه خازن 470 نانو فاراد -400 ولت و یه دیود 1N4007 میشه یه مولد ولتاژ بالا!

فقط گول سادگی مدار رو نخورید ؛ برق خازن خطرناکه ، بهتون شوک وارد میکنه. 


 فیلیپ فلاپ با رله :


اینم که گویاست ...


Toggel Flip Flap :

تی فیلیپ فلاپ یا Toggel Flip Flap یه مداری هست که با یه کلید یه بار مدار خاموش و بار دیگه روشن میشه ...


توی این مدار رله ها 5 یا 6 ولتی هستن ...

همونطور که مشخصه یکی از رله ها دو کنتاکت هستش!


تا پست بعدی خدانگهدارتون.

نظرات 9 + ارسال نظر
راوندی جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:17 ق.ظ http://barnamenevisi.blogsky.com

امروز دگه عالی بود!
اینطوری که تصویری نشون دادی ادم بهتر متوجه میشه. قبلاً یادمه که این کتاب ها رو می خوندم حتی نمی فهمیدم خازن چطوری کار میکنه! پست قبلیتم خوندم خیلی خوب بود. اینو با چه برنامه ای ساختی؟ منظورم این مدارهاست که حرکت ولتاژ رو نشون میده.

سلام محمد جون .

آره مطالب آموزشی با تصاویر متحرک خیلی بهتر منتقل میشه .

با سیمولاتور جاوا درستشون میکنم ؛ فکر کنم دیده بودی! اینم آدرسش ...


http://kit.blogsky.com/1389/11/03/post-17/

سینا پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام من یک مدار میخوام که حداکثر با ولتاژ 9 ولت به طور متناوب جرقه بزنه اگه میتونید کمکم کنید
ممنون

منظورتون جرقه زن هست ؟!
روش باید فکر کنم ...

امیر حسینی یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ق.ظ http://tesla-workgroup.blogfa.com/

سلام.
مهندس عزیز عذر میخوام متاسفانه موفق نشدم لینک بلاگم رو تو وبلاگ شما پیدا کنم.قطعا مشکل از من بوده که نتونستم پیداکنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.شایان ذکره لینک شما در لینکستان بلاگ ما موجوده.
باتشکر.

ببخشید اشتباهاً پاک شده بود ، دوباره اضافه شد دوست من .

جواد یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:13 ب.ظ

این مداراتی که کپی پیست کردی فقط بدرد سیمیلاتور می خوره و در عمل جواب نمیده . حداقل یکیش رو خودت عملی چک می کردی بعد می چسبوندی تو سایتت

سلام دوست من

این مدارها رو کپی پیست نکردم ؛ اکثرشون رو خودم طراحی کردم ، اگه شما موفق به ساخت اونها نشدید دلیل بر غلط بودنشون نیست!

علی یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:48 ب.ظ http://tehdownload.blog.ir

سلام دوست عزیز
وب خیلی خوبی دارید
اگه با تبادل لینک موافقید بهم بگید با چه نامی لینکتو کنم

علی جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:58 ب.ظ

سلام داش خیلی باحالی دمت گرم اغراق نمیکنم راست میگم
بازم دمت گرم بخاطراین کارفرهنگی که دراین وبلاگ میکنی

میلاد پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:15 ق.ظ http://milad51.persianblog.ir

اووووووووووووف یا خدااااااااااا این عالیه ایوللللل بخدا

Master سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام دوست عزیز عالیه میشه اون مولد رو تحلیل کنی برام
بازم ممنون

زهرا سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام یه سوال داشتم

سلام بر شما ؛ خب سوالتونو میفرمودید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد