به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

محاسبه‌گر LED



سلام به همه دوستان خودم ؛


چند روزه که سرما خوردم و تازه دارم خوب میشم ، توی این مدت تعطیل بودم ؛ 

و تونستم یه کم روی مطلب "درباره LED " کار کنم و تکمیلش کنم ؛ ولی چیزی که این وسط خیلی مهمه انجام محاسبات ریاضیه که خیلیا توش لنگ میزنن و کلاً از پایه ضعیفن!!!





دایی عزیزم ؛ محمدرضای حسینیان ، زحمت کشیدن و یه برنامه توپ برای محاسبات مربوط به سری کردن LED رو با برنامه جاوا نوشتن و واقعاً کارش بی اشکاله و تمیز کار میکنه !



شمایل برنامه بسیار ساده و کاربر پسنده و به راحتی کار باهاش رو یاد میگیرید! 



بعد از اینکه جاهای خالی رو پر کردید ؛ با فشردن کلید بررسی ، برنامه دو تا مقدار به ما میده ؛ یکی مقدار اهم مقاومت مورد نیاز و یکی دیگه هم مقدار واتی که روی مقاومت تلف خواهد شد!


به وسیله این برنامه ، کار سری کردن هر چند تعداد LED راحت میشه و محاسبات سریع انجام خواهد شد!



برنامه رو از اینجا دانلود کنید!


برنامه با جاوا باز میشه اگه ندارید از اینجا دانلود کنید!





نظرات 7 + ارسال نظر
... جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.iranmicro.ir/forum/showthread.php?p=55718#post55718

این لینک هم می تونه واسه آموزش خیلی مفید باشه

http://www.iranmicro.ir/forum/showthread.php?p=55718#post55718

بله ؛ مطلب خوبیه متشکرم.

افتخار الکترونیک چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ب.ظ http://eft-ele.blogfa.com/


آموزش تبدیل فرمت اس ام اس تصویری به فرمت های متداول عکس در ویندوز
در این آموزش یاد خواهید گرفت چگونه Picture Message گوشی های تلفن همراه که همگی با فرمت OTA.*

هستند رو به فرمت های etc *.JPG *.BMP *.PNG تبدیل کنید.


از اس ام اس تصویری بیشتر برای مصارف خاص مانند نمایش در تابلو روان و نیز استفاده در نرم افزارهای

ویرایش عکس و ساخت انیمیشن استفاده می شود!

سلام دوست من ؛ وبلاگتون لینک شد!
با سپاس...

محمد جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ب.ظ http://www.moj65.blogfa.com

سلام مهندس.خسته نباشید
استادمن امسال مهندسی برق دانشگاه شهید رجایی تهران قبول شدم اما شروع سال تحصیلی از بهمن ماه هستش .حالا به نظر شما من تو این چند ماه چه کتابی رو بخونم خوبه؟
ممنون میشم جوابموبدید

سلام آقا محمد

قبولی دانشگاه رو بهتون تبریک می گم
لطفاً مشخص کنین که دقیقا مقطع تحصیلی و رشتتون چی هست؟(برق کدام گرایش؟)و از راه ریاضی دانشگاه قبول شدید یا هنرستان؟ و کتاب الکترونیک رو با دیدگاه عملی می خواین یا تئوری یا هر دو؟ و همچنین پیش نیاز مداری برای فهم بهترش رو دارید یا خیر؟

منتظر خبرتون هستم
موفق باشین

--------------------------------------------------------------------------------
سلام.خیلی خوشحال شدم که جوابمو دادید
من کارشناسی مهندسی برق گرایش الکترونیک قبول شدم واز رشته ریاضی رفتم.
یک ماه پیش تصمیم گرفتم کتابهای دو سال برق هنرستان رو بخونم چندتا از کتاباش برام آسون بود و بعضی هاش خیلی سخت مثل ماشینهای الکتریکی ac/dc یعنی سخت که چه عرض کنم اگه بخونم میتونما ولی میترسم ترم یک و دو به دردم نخورن و تا ترمای بعدی فراموششون کنم فکر میکنم اگه کتابی باشه که مفاهیم ابتدایی و پایه الکترونیک روآموزش بده بهتر باشه برام نمیدونم شایدم بخوام کتابای ترم یک دانشگاه رو بخونم.....
درباره پیش نیاز مداری هم که صحبت کردید فقط میتونم بگم که اطلاعاتم
درحدفیزیک3 دبیرستان هستش
حلا نظرشماچیه؟؟؟؟/؟؟
خیییییییییلی ممنون

--------------------------------------------------------------------------------


سلام
برای بچه های ریاضی بهتر هست که حتما درسهای ریاضی رو به خوبی بلد باشن و صرفا برای پاس کردن خود درس نباشه چون از ترم اول تا آخر بهش نیاز دارن.
برای اینکه برق رو بخواین خوب و بهتر یاد بگیرید ؛ کتاب "از مبانی برق تا مدارهای الکتریکی "از انتشارات دیباگران رو بخونید و برای طراحی مدارات الکترونیکی هم کتاب مهندس تقی شفیعی (که هم تئوریه و محاسباتتون بهتر می شه و هم طراحی مدارات ترانزیستوریه و از تئوری به عمل می رسید) خوبه!
همین دو تا کتاب برای سال اول کافی هست .

ضمنا این مطالب رو از یکی از دوستانم نقل قول کردم و خودم هم استاد نیستم که فرموده بودید و همیشه در حال یادگیری‌ام.

موفق باشین.

امیر چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:16 ب.ظ http://www.tesla-workgroup.blogfa.com/

مهندس سلام.
اول لازم دونستم از وبلاگ و مطالب خوبت تشکر کنم.
کارت خوبه و معلومه واسه مطالبی که میذاری ارزش قائلی!
بعد هم میخواستم بگم خوشحال میشم لینک وبلاگ مارو میهمان بلاگت کنی.لازم به ذکره پیشاپیش به رسم ادب اول ما شمارو لینک کردیم.اگه به بلاگ ما سر بزنی و به بخش لینکستان ما بری لینک وبلاگ پربارتو خواهی دید.
ممنون میشم اگه لینکمون کردی از طریق نظرات وبلاگمون خبر بدی.
با تشکر.

ممنون از لطفتون ؛ وبلاگ شما هم لینک شد!

رضا جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 ب.ظ http://noorworkshop.blogfa.com/


سلام دوست عزیز من میخواستم فرمول این برنامه را بدانم اگر شما بتوانید این فرمول را برای من ارسال کنید ممنون میشم
در ضمن نحوه ی ساخت این نرم افزار را برای من ارسال کنید من خیلی مشتاقم از این برنامه استفاده کنم.در ضمن یک سری نیز به وبلاگ من بزنید و لطفااگر برایتان مقدور است این فرمول و روش ساخت را برایم ارسال کنید.
باتشکر

با سلام خدمت شما دوست عزیز

توضیحات مفصل و فرمول ها در آدرس زیر اومده...
http://kit.blogsky.com/1391/07/28/post-35/

در رابطه با ساخت نرم افزار باید با سازندش تماس بگیرید ...
http://www.barnamenevisi.blogsky.com/

برای دانلود به این آدرس برید ...
http://s3.picofile.com/file/7550158923/LED_%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87_%DA%AF%D8%B1.rar.html

ضمناً وبلاگ شما لینک شد.

موفق باشید.

رضا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ http://noorworkshop.blogfa.com/


سلام من به نشانی هایی که داده بودید سر زدم ولی مطلب چندان مهمی نداشت.
لطفا اگر میتوانید خودتان به من کمک کنید.
من خیلی مشتاقم که از این نرم افزار ها بسازم.
باتشکر از شما

srv شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ http://robotic-technology.blogfa.com

باسلام خدمت شما.
وب خیلی جالب و پرمحتوایی دارید اگر مایل به تبادل لینک یا تبادل بنر هستید میتونید مارو با نام جدیدترین اخبار رباتیک و تکنولوژِی و با آدرس robotic-technology.blogfa.com لینک کنید و به ما خبر دهید که باعث افتخار است که بتوانیم شما را لینک کنیم.
ممنون srv

سلام و ممنون از شما
با افتخار لینک شدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد