به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

ترموستات ساده با 555



سلام به همه ! :smile:


این ساده‌ترین ترموستاتی هست که من با 555 طراحی کردم ... امیدوارم خواهان داشته باشه...

ساده و حساسه!!!





ترموستات الکترونیکی برای جاهایی که میخواهیم یک گرماده ، دمای ثابتی رو تولید بکنه کاربرد داره ، مثل گلخونه ، اتو ، بخاری ، دستگاه جوجه کشی و ...


نظرات 2 + ارسال نظر
کامرانی چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:03 ب.ظ http://www.afaghm2.rozblog.com

سلام خسته نباشی میشه راهنماییم کنی من این مدار را بسازم الان خیلی لازمش دارم منتظر جوابت هستم.
1.معرفی کامل قطعات
2.راهنمایی در مورد نقشه مدار
خواهش میکنم راهنمایی کنید.

سلام ؛ سلامت باشی.

1- رله 12 ولت ؛ دیود 1N4007 ؛ ترمیستور یک کیلو اهم (NTC) ؛ پتانسسومتر 100 کیلو و مقاومتها که معلومه چی هستن ؛ آی ‌سی 555

تموم شد ؛ البته اگه دقت کنی مدار نکته‌ا‌ی داره که توی پستم نوشتم ...

توی همون عکس هست.

موفق باشی ؛ سوالی بود در خدمتم

azin mehr سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام دوست عزیز مطمئنی درست کار میکنه
من از هر قطعه بالای 10 تا تهیه کردم رو برد برد بستم و چند بار قطعات رو هم تعویض کردم اما رله ی سره روشن و پتانسیومتر هیچ تغییر تو وضعیت رله ایجاد نمیکنه با باد هیتر هم رو ترمیستور گرفتم دما رو بالا بردم هیچ اتفاقی نیفتاد !!!! دما محیط هم الان 28 سانتیگراد

سلام بر شما

نکته مدار اینه که هر سه مقاومت ده کیلو باید کاملا از نظر اهم یکسان باشند .

مقاومت با درصد خطای یک درصد استفاده کنید

البته مدار بهتری که در وبلاگ قرار دادم در قسمت کنترلر دستگاه جوجه کشی هستش!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد