به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

درباره LED




LED قطعه ای الکترونیکیه که از پیوندی نیمه هادی ساخته شده و الکتریسیته رو به نور تبدیل میکنه . این المان هم مثل بقیه قطعات الکترونیکی مشخصات خاص به خودش رو داره که باید حتما برای استفاده ازش اونا رو یاد بگیریم تا بتونیم درست باهاش کار بکنیم و توی مدارهامون طول عمرش زیاد باشه !

 


ادامه مطلب ...

پنجاه مدار با آی سی 555 !!!




من خودم هم چند مدار با 555 طراحی کردم از ترموستات گرفته تا شارژر ، این آی سی خیلی چیز کاملیه و جاهایی که شاید فکرش رو هم نمیکنید میشه به کار بره ...





ادامه مطلب ...

ترموستات ساده با 555



سلام به همه ! :smile:


این ساده‌ترین ترموستاتی هست که من با 555 طراحی کردم ... امیدوارم خواهان داشته باشه...

ساده و حساسه!!!





ادامه مطلب ...

مدار روشن و خاموش با یک کلید فشاری!





اساس مداری که معرفی میکنم فیلیپ فلاپ ترانزیستوریه و چیز شاقی نیست !!! 




ادامه مطلب ...

مدارهای چپگرد - راستگرد ، برای موتور DC


خیلی از مواقع برای کنترل موتورهای DC ، نیاز به ساخت یه مدار چپگرد و راستگرد داریم ، 


برای تغییر وضعیت موتور کافیه ولتاژ تغذیه رو در دو حالت به موتور اعمال کنیم ساده ترین مدار ممکن اینه...


 

ادامه مطلب ...