به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید
به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

به وبلاگ کیتهای الکترونیکی خوش آمدید

خلاقیت در طراحی

مدار تایمر راه پله

 


در مورد مدار تایمر راه پله باید خدمتتون عرض کنم که این یکی از ساده ترین مدارهاییه که میشه ساخت ، خوراکش یه دونه آی سی 555 هستش ! 

 

 


 

 توی این طرح مقاومت R و خازن C مدت تایم رو تعیین میکنن ؛ مثلا اگه مقاومت، یک مگا اهم و خازن C ، هزار میکرو فاراد باشه ، با ولتاژ 12 ولت حداکثر تایم ، حدود 18 دقیقه میشه ، میتونید با گذاشتن یه ولوم یک مگا این زمان رو متغیر بکنید، البته یه مقاومت 10 کیلو اهمی هم با ولوم ، سری کنید

 

 


 مطلب دیگه اینکه ؛ برای تغذیه این گونه مدارات ، معمولا از ترانس  استفاده نمیکنن ، یکی از مدارهایی که معمولا استفاده میشه رو براتون میذارم ، فقط حواستون باشه گول 12 ولتی بودن خروجیش رو نخورید ها ، دست زدن به خروجی همان و برق گرفتگی با 220 ولت هم همان... حواستون باشه مدار ایزوله ای نیست! به هر حال بدونید چه جوریه بهتره ! 

 



نظرات 4 + ارسال نظر
زهره راستی شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.elmefizik.blogfa.com/

با سلام
ببخشید که دیر شده من خیلی کم به وبم سر می زنم اما انشا الله بهتر میشه
در مورد یکای میدان ، یکا همیشه از روی تعریف و فرمول اصلی یعنی نیرو تقسیم بر بار الکتریکی است ولی اگر یادتان باشد بین دو صفحه موازی میدان الکتریکی یکنواخت ایجاد می شود که اندازه میدان از رابطه اختلاف پتاسیل تقسیم بر فاصله دو صفحه موازی بدست می آید که بنابراین یکای آن می شود ولت بر متر

Reza جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:14 ب.ظ http://G4ren4.vcp.IR

مهدی کاشی چی شدی ؟ چرا جواب نمیدی :(

سلام رضا جون خودتی ؟ آقا شرمنده ...


وبلاگم مثل اینکه زیادی سرد مونده ، تا چند روز دیگه ایشالله آتیشش میکنم و دوباره راه میندازمش .

یه مشکلاتی توی راه بود و حالا یه تحولاتی هم توی راهه ...

امیدوارم از من ناراحت نباشی ، شرمنده دوستان دیگه ، مثل آقا سجاد فرقانی و رضای منصوری گل هم هستم!

سجاد فرقانی شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ب.ظ http://bargh-elk.blogfa.com

سلام آقا مهدی . کجایی دلمون برات تنگ شده ای ول خیلی وبلاگت توپ شده البته توپ بود و توپ تر شد. ما خیلی دلمون برات تنگ شده بود خدارا شکر که اومدی. آقا من آدرس وبلاگم تغییر کرده یه وب جدید راه اندازی کردم آدرسش هم اینه
bargh-elk.blogfa.com اگه ما را قابل دونستی یه سری به وب جدیدم بزن و لینکم کنید شمام که اون جا لینک داری مرسی.
خیلیییییییی خیلییییییی چاکریم

سلام آقا سجاد گل ، داداش خودم!!!

قربانت داداش ؛ اتفاقا فکر میکردم چون از سر بیحالی بعضی پیامات رو جواب ندادم بیخیال ما شدی !!!( البته عذر میخوام از این بابت)

ممنون از لطفی که به من داری...

قبلاً لینک شدی ، اساسی...

سجاد ابراهیمی یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:50 ق.ظ

سلام آقای مشرقی. ببخشید برای تاخیر در قطع 3 ثانیه ای باید مقادیر R و C رو چه اعدادی انتخاب کنم؟

سلام ؛ 1.1 رو ضربدر RC کنید بدست میاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد